Forum www.armagedonuczas.fora.pl Strona Główna www.armagedonuczas.fora.pl
NIEZNANY ŚWIAT,PRZEPOWIEDNIE.PIĄTE SŁOŃCE,ROK 2012,REINKARNACJA, KONSPIRACJA,MEDYCYNA ALTERNATYWNA, ENERGIE ITP.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Graal

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.armagedonuczas.fora.pl Strona Główna -> Religia i filozofia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tadeo
Administrator



Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 23:45, 03 Kwi 2011    Temat postu: Graal

Jeżeli Graal był kiedykolwiek kielichem to takich podobnych odkryć było w przeszłości wiele, a oto jeden z jak dotychczas chyba najsłynniejszych z tego typu odnalezionych Graali.
Kielich z Antiochii(Metropolitan Museum of art,Nowy York) w świetle dotychczasowych badań
Celem pracy jest przedstawienie zabytku, którym jest tzw. Kielich z Antiochii, informacji dotyczących miejsca jego pochodzenia, prawidłowego datowania, interpretacji ikonograficznej jego dekoracji, a także przeznaczenia.
Naczynie to, obecnie znajdujące się w Metropolitan Museum of Art w Nowym Jorku, zostało odnalezione w 1910 r., okoliczności z tym związane są jednak niejasne.
Istnieje wiele wątpliwości związanych z ustaleniem dokładnej lokalizacji tego wydarzenia.
Od samego początku jego unikalne forma i dekoracja wzbudziły ogromne zainteresowanie. Mimo że został znaleziony wraz z wieloma innymi srebrnymi przedmiotami o charakterze liturgicznym, prawie od razu został od nich oddzielony. Losy zarówno kielicha, jak i pozostałych zabytków, szczególnie w początkowym okresie, są niepewne do dnia dzisiejszego.
Wszystko to powoduje trudności związane z jego datowaniem, a nawet wątpliwości co do autentyczności naczynia.
Kielich z Antiochii stanowi część tzw. skarbu z Antiochii, w którego skład wchodziły także: mniejszy kielich z inskrypcją, duży krzyż procesyjny, trzy tabliczki, mniejszy krzyż, komplet ośmiu łyżeczek liturgicznych, lusterko z uchwytem, dwa fragmenty pokrycia krzyża i fragment tabliczki.
Skarb ten z kolei stanowi element większej całości, tzw. skarbu z Kaper Koraon, który zawiera pięćdziesiąt sześć srebrnych przedmiotów liturgicznych. Jego właścicielem był był kościół świętego Sergiosa z miejscowości Kaper Koraon
W 1915 r. kielich został okazany badaczowi Gustavusowi A. Eisenowi, który uznał go za wyjątkowe dzieło sztuki wczesnochrześcijańskiej.
W swojej pierwszej publikacji określił go jako kielich eucharystyczny – relikwię używaną przez osoby czczone przez kościół i datował go na I w. n. e.. Chociaż autor stosował jedynie nazwę „Wielki Kielich z Antiochii”, naczynie zostało natychmiast okrzyknięte przez społeczeństwo Świętym Graalem. Kielich, mimo że wzbudził tak wielkie zainteresowanie, doczekał się jedynie dwóch opracowań monograficznych. Jednej autorstwa samego Gustavusa A. Eisena, drugiej autorstwa Guillaume de Jerphaniona.

Data powstania kielicha, ustalona przez Gustavusa A. Eisena na I w. n. e., została definitywnie uznana za błędną. Większość badaczy określała datę jego powstania na V - VI w. n. e. dzięki analizie stylistycznej i ikonograficznej jego dekoracji.
Dekoracja na kielichu, której elementy o nierealnych proporcjach tworzą raczej rodzaj ornamentu niż naturalistyczną scenkę rodzajową zdradza jego wschodnie, najprawdopodobniej syryjskie, pochodzenie.

Obecnie uważa się forma kielicha jest porównywalna z grupą naczyń – wiszących lub stojących lamp pochodzących z VI w. n. e. Nie jest więc naczyniem służącym do picia, zostało ono tymczasowo – do czasu przeprowadzenia dokładniejszych badań - określone jako „lampa z Apamei”.
Praca składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym przedstawiono wiadomości ogólne na temat zabytku. Opisano wygląd, technikę wykonania, stan zachowania oraz przeprowadzone konserwacje. Opisano też historię odkrycia, problemy związane z jego autentycznością i pochodzeniem. Rozdział drugi w całości poświęcony jest teoriom Gustavusa A Eisena związanym z datowaniem oraz interpretacją ikonograficzną kielicha. Kolejny rozdział opisuje krytykę teorii Gustavusa A. Eisena przez G. de Jerphaniona oraz przedstawia jego własne. Ostatni rozdział stanowi opis teorii innych badaczy.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.armagedonuczas.fora.pl Strona Główna -> Religia i filozofia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin